Charakterystyka referatu

ORGANIZACJA REFERATU

Referat gospodarki komunalnej, wodnej, rolnictwa, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego – (GK, OC) podlegający bezpośrednio Wójtowi i obejmujący następujące stanowiska:
1. Kierownik referatu.
2. Stanowisko ds. gospodarki gruntami i lokalami.
3. Stanowisko ds. ochrony środowiska, zabytków, zgromadzeń, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
4. Stanowisko ds. hydroforni.
5. Stanowisko ds. oczyszczalni ścieków.
6. Stanowisko ds. obsługi hali sportowej.
7. Stanowiska obsługi:
- Elektryk - prace porządkowe,
- Stolarz - konserwator,
- Sprzątaczka,
- w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych.

______________________________________________________________________

Zadania referatu ds. gospodarki komunalnej, wodnej, rolnictwa, obrony cywilnej i
zarządzania kryzysowego



1. w zakresie rolnictwa:
a) prowadzenie spraw  w zakresie gospodarki rolnej i łowieckiej, ochrona i rekultywacja gruntów
b) prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą, w tym w zakresie ochrony roślin i zwalczania zakaźnych chorób zwierzęcych  oraz współpraca  w tym zakresie z innymi jednostkami i organami państwowymi i samorządowymi,
c) realizacja zadań z zakresu prawa wodnego , w tym prowadzenie postępowań  administracyjnych i wydawanie decyzji oraz  współdziałanie z innymi organami w zakresie gospodarki wodnej,
d) współdziałanie z Ośrodkami Doradztwa Rolniczego oraz Izbą Rolniczą,
e) szacowanie szkód u rolników związanych z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
f) prowadzenie rejestru oraz  postępowań i wydawanie zezwoleń w zakresie produkcji maku i konopi,
g) czynności związane z utrzymaniem czystości i porządku oraz pielęgnacją zieleni oraz realizacją ustawy o  utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie prowadzonym przez gminę.                                                                                                                              

2. zapewnienie organizacji dojazdu dzieci, w tym zabezpieczenie dojazdu dla uczniów niepełnosprawnych oraz współpraca w tym zakresie z referatem ds. administracyjno-rozliczeniowych oświaty,

3. prowadzenie w zakresie działania referatu czynności związanych z organizowaniem i przeprowadzaniem zamówień publicznych,

4. prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpowodziową i klęskami żywiołowymi, w tym w szczególności:
a) całodobowe alarmowanie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz  dokumentowania prowadzonych czynności,
b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
c) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
d) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
f) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa. 

5. prowadzenie spraw targowiska, w tym pobór opłaty targowej,

6. zabezpieczenie organizacyjne i techniczne imprez organizowanych przez gminę,

7. w zakresie spraw obrony cywilnej: akcja kurierska, świadczenia na rzecz obrony:
a) pełnienie obowiązków Zastępcy Szefa Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
b) planowanie zadań obrony cywilnej na terenie gminy,
c) prowadzenie spraw dotyczących tworzenia formacji OC,
d) kierowanie organizacją szkolenia i ćwiczeń OC oraz szkolenia ludności w zakresie powszechnej   samoobrony,
e) przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz  systemu wykrywania skażeń,
f) realizacja przedsięwzięć dla zorganizowania i prowadzenie rozśrodkowania ludności,
g)  planowanie i zaopatrzenie formacji OC w sprzęt, środki i umundurowanie,
h) prowadzenie wykazu ewidencyjnego i kart ewidencyjnych osób wyznaczonych do OC,
i) prowadzenie magazynu sprzętu OC,
j) prowadzenie księgi inwentarzowej księgi OC
k) opracowywanie i aktualizacja planów obrony cywilnej i planów reagowania kryzysowego
l) prowadzenie spraw dotyczących przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
ł) prowadzenie spraw dotyczących nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony  ludności, 

9. nadzór techniczno- eksploatacyjny nad gminną siecią wodociągową,

10. w zakresie gospodarki mieszkaniowej i dróg :
a) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnym, a w szczególności przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy,  dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnych kategorii,  projektowanie przebiegu dróg,      
b) prowadzenie postępowań i naliczanie opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego,
c) przygotowywanie decyzji określających warunki techniczne budowy zjazdu dróg gminnych,   
d) wydawanie decyzji i pozwoleń związanych z realizacją ustawy o transporcie drogowym , ruchu drogowym i o drogach publicznych  należących do kompetencji Wójta,
e) określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomercyjne,
f) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem i zmianą nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjologicznych oraz numeracji nieruchomości,  
g) prowadzenie spraw z dziedziny gospodarki komunalnej i lokalowej, w tym dotyczące administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,   
h) przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych, pomieszczeń tymczasowych,
i) zarząd nieruchomościami wspólnymi,
j) egzekucja w sprawach lokalowych i usuwanie skutków samowoli lokalowej, 

11. prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami:
a) gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w studium i  planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w  użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie w trwały zarząd, oraz ich  przekazywaniem na cele szczególne,                                                                            
b) ustalanie wartości nieruchomości, cen i opłat za korzystanie z nich,  
c) organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
d)  nabywanie nieruchomości, niezbędnych dla realizacji zadań gminy, komunalizacja gruntów,                                                                                                                                               e) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,                                                                       
f) analiza kosztów utrzymania budynków komunalnych.

12. prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska:
a) prowadzenie zadań w zakresie ochrony przyrody należących do kompetencji gminy, w tym prowadzenie rejestru pomników przyrody, użytków ekologicznych,
b) realizacja zadań z zakresu ochrony zwierząt, w tym prowadzenie rejestru zwierząt niebezpiecznych,
c) prowadzenie działań przewidzianych dla gminy  w zakresie gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
d) prowadzenie spraw związanych z ochroną powietrza, wód, powierzchni ziemi oraz terenów zielonych  należących do kompetencji gminy, w tym wydawanie pozwoleń na usuwanie drzew i krzewów.

13. prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem oświetlenia ulicznego,

14. zapewnienie czystości i porządku w urzędzie oraz zabezpieczenie pomieszczeń  i budynku.

15. nadzór produkcji wody, kontrola jakości wody i ścieków,  analiza kosztów produkcji wody i odprowadzania ścieków,

16. przygotowywanie dokumentacji do wydawania pozwolenia na wykonanie przyłącza wodociągowego,

17. w zakresie obsługi hydroforni oraz gminnej sieci wodociągowej:
a) prowadzenie odczytów stanu liczników wody,
b) aktualizacja danych dotyczących odbiorców wody (deklaracje),
c) przygotowywanie i wydawanie decyzji dot. przyłączy do sieci wodociągowej,
d) interwencja w przypadku awarii sieci wodociągowej,
e) kontrola jakości wody,
f) sprawozdawczość w zakresie gospodarki wodnej,                                    
g) nadzór nad podręcznym magazynem materiałów i narzędzi,

18. w zakresie obsługi oczyszczalni ścieków oraz gminnej sieci kanalizacyjnej:
a) aktualizacja danych dotyczących odbiorców wody (deklaracje),
b) przygotowywanie umów na odbiór ścieków,
c) przygotowywanie i wydawanie decyzji dot. przyłączy do sieci kanalizacyjnej,
d) interwencje w przypadku awarii sieci kanalizacyjnej,
e) kontrola jakości ścieków,
f) sprawozdawczość w zakresie gospodarki ściekami,
g) nadzór nad podręcznym magazynem materiałów i narzędzi, 

19. w zakresie obsługi hali sportowej oraz stadionu sportowego:
a) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania hali sportowej oraz stadionu sportowego,
b) opracowywanie harmonogramu zajęć oraz współpraca w tym zakresie z Dyrektorami szkół oraz klubami sportowymi,
c) współpraca z klubami sportowymi w zakresie udostępniania obiektów sportowych;
d) sporządzanie umów na użytkowanie hali,
e) prowadzenie rejestru umów,
f) rozliczanie odpłatności za użytkowanie hali,
g) zapewnienie serwisu urządzeń będących na wyposażeniu hali,
h) nadzór nad personelem sprzątającym,
i) przygotowywanie planów, analiz i sprawozdań dotyczących działalności sportowej na obiekcie,

20. w zakresie zabezpieczenia pracy jednostek OSP: 
a) wydawanie skierowań na badania członkom OSP,                                                                      b) prowadzenie ewidencji kierowców OSP i wydawanie im upoważnień do kierowania    pojazdami uprzywilejowanymi,  

21. organizowanie i rozliczanie nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne w ramach kar orzeczonych przez sądy,

22. w zakresie dróg:
a) prowadzenie spraw związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
b) budowa, modernizacja i ochrona dróg, 
c) prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulicznym,

23. kontrola stanu technicznego budynków komunalnych,

24. prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych,  w tym :
a) przeciwdziałania dostępowi osób niepowołanych do przetwarzania danych osobowych,          
b) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
c) kontrola udostępniania danych wprowadzonych do zbiorów,                                                      d) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku stwierdzenia naruszeń,
e) nadzór nad obiegiem, przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe,      

25. prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków,

26. opieka nad cmentarzami, grobami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,

27.  upowszechnianie wiedzy o  historii, zabytkach  i walorach przyrodniczych gminy,

28. zbiórki publiczne,

29. prowadzenie remontów  gminnych obiektów i  majątku gminy,

30. prowadzenie spraw z zakresu obsługi wyborów,

31. koordynowanie współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania  statutowe gminy, a w szczególności udzielania wsparcia w przygotowywaniu i realizacji  projektów na rzecz mieszkańców gminy współdziałanie w organizowaniu imprez masowych,

32. prowadzenie spraw zamówień publicznych.

33. prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w zakresie ustawy Prawo ochrony środowiska, w tym udostępnianie danych o środowisku i jego ochronie.

metryczka


Wytworzył: - (29 kwietnia 2011)
Opublikował: Sławomir Gołębiewski (29 kwietnia 2011, 09:31:52)

Ostatnia zmiana: Sławomir Gołębiewski (24 sierpnia 2016, 10:05:02)
Zmieniono: Aktualizacja informacji.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 6078