Charakterystyka samodzielnych stanowisk pracy

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych:
    1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
    2) ochrona systemów i sieci informatycznych,
    3) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
    4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
    5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
    6) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
    7) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
 
  _____________________________________________________________________


Pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów alkoholowych:

    1) prowadzenie spraw biurowych związanych z działalnością Gminnej Komisji profilaktyki i
        Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
    2) opracowywanie gminnego programu profilaktyki alkoholowej i realizacja tego programu,
    3) opracowywanie i przedstawianie Radzie Gminy rocznego sprawozdania z realizacji gminnego
        programu profilaktyki alkoholowej,
    4) organizowanie konkursów na zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów
        alkoholowych oraz narkomanii,
    5) nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji zadań powierzonych w ramach konkursów,
    6) sprawozdawczość.

  _____________________________________________________________________


Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego:
1. W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
    1) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny
        osób,
    2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego oraz dokonywanie w
        nich dodatkowych wzmianek i przypisów,
    3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
    4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
    5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z
        przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    6) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
    7) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
    8) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa ze skróconym terminem wyczekiwania,
    9) wydawanie decyzji o sprostowaniu oczywistego błędu pisarskiego w sporządzonym akcie stanu
        cywilnego,
    10) wydawanie decyzji o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego,
    11) wydawanie decyzji o unieważnieniu jednego z dwóch aktów stanu cywilnego stwierdzającego
          to samo zdarzenie.
    12) odtwarzanie treści aktu stanu cywilnego w razie zaginięcia lub zniszczenia księgi,
    13) odtworzenie i transkrypcja aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
    14) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za
          granicą,
    15) prowadzenie skorowidzów alfabetycznych aktów stanu cywilnego,
    16) zapewnienie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego obywateli,
    17) przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego
          przed zawarciem małżeństwa,
    18) przyjmowanie oświadczenia o uznaniu ojcostwa i o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    19) administracyjna zmiana imion i nazwisk,
    20) współpraca z komórkami ewidencji ludności, urzędami stanu cywilnego, placówkami
          konsularnymi, organami wojskowymi,
    21) sporządzanie testamentów,
    22) prowadzenie statystyki USC,
    23) przygotowywanie wniosków i występowanie o odznaczenia dla małżonków
    24) sporządzanie wykazu osób zmarłych na potrzeby urzędu skarbowego.

2. W zakresie ewidencja ludności:
    1) udzielanie informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości, oraz innym
        instytucjom i osobom, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych,
    2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, zgłoszeń wymeldowań z
        pobytu stałego i czasowego oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
    3) prowadzenie i aktualizacja rejestru stałych mieszkańców, oraz rejestru pobytów czasowych,
    4) prowadzenie rejestru pobytów czasowych cudzoziemców,
    5) przekazywanie do WKU zawiadomień o zmianach miejsca pobytu osób podlegających
        powszechnemu obowiązkowi wojskowemu,
    6) wydawanie poświadczeń zameldowań,
    7) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
    8) współpraca z komórkami ewidencji ludności na terenie kraju (wezwania o KOM-y, koperty
        osobowe, zawiadomienia o pobytach czasowych, o wymeldowaniach),
    9) sporządzanie wykazów mieszkańców na potrzeby szkolnictwa, służby zdrowia, organów
        wojskowych i policji,
    10) prowadzenie dokumentacji i wydawanie dowodów osobistych,
    11) wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość,
    12) przygotowywanie list wyborów, sporządzanie kwartalnych sprawozdań do Biura Wyborczego,
    13) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
    14) współpraca z sądami i kuratorami,
    15) prace związane z przygotowywaniem i przeprowadzeniem spisów powszechnej ludności,
    16) rejestrowanie i przekazywanie zmian zaszłych w ewidencji ludności do Wojewódzkiego
          Ośrodka Informatyki w Bydgoszczy-raz na tydzień dyskietka.

3. W zakresie spraw wojskowych:
    1) prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej,
    2) prowadzenie wykazu osób uchylających się od obowiązku służby wojskowej,
    3) poszukiwania przedpoborowych , którzy nie zgłosili się do kwalifikacji wojskowej,
    4) wydawanie decyzji o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
        prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela rodziny,
    5) przygotowywanie wniosków o wypłatę świadczeń rekompensujących dla żołnierzy rezerwy z
        tytułu odbycia ćwiczeń wojskowych.


metryczka


Wytworzył: - (2 maja 2011)
Opublikował: Sławomir Gołębiewski (2 maja 2011, 11:30:01)

Ostatnia zmiana: Sławomir Gołębiewski (2 sierpnia 2011, 08:56:02)
Zmieniono: Korekta szaty graficznej

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 5302