Charakterystyka referatu

ORGANIZACJA REFERATU

Referat do spraw administracyjno-rozliczeniowych jednostek gminy (RG) podległy bezpośrednio Skarbnikowi i obejmujący następujące stanowiska:
1. Kierownik referatu – Skarbnik.
2. Stanowisko ds. oświaty.
3. Stanowiska ds. rozliczeń księgowych.
4. Stanowisko ds. rozliczeń i płac.

______________________________________________________________________

Zadania Referatu
do spraw administracyjno-rozliczeniowych jednostek gminy

1. prowadzenie spraw oświatowych gminnych jednostek oświatowych, w szczególności:
a) opiniowanie i przedkładanie Wójtowi do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych jednostek oświatowych,
b) zapewniania dzieciom obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
c) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem obowiązku organu prowadzącego w zakresie  sprawozdawczości statystycznej oraz kontrola wykonania tego obowiązku przez szkoły,
d) przeprowadzanie postępowania awansu zawodowego nauczycieli,
e) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem wniosków o przyznanie  pomocy w ramach programu rządowego dot. dofinansowania zakupu podręczników,
f) kontrola realizacji obowiązku nauki.

2. przygotowywanie dokumentacji dot. oceny pracy dyrektorów jednostek oświatowych oraz przeprowadzanie postępowań konkursowych na stanowiska dyrektora jednostki oświatowej,

3. współpraca z niepublicznymi jednostkami oświatowymi, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
b) przekazywanie comiesięcznych informacji o wysokości przekazanej dotacji,
c) rozliczanie dotacji rocznej,
d) przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji.

4. prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,

5. rozliczanie dotacji rządowych otrzymanych na cele edukacyjne oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,

6. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących dowozu uczniów niepełnosprawnych,

7. prowadzenie spraw związanych z gospodarką finansową, rachunkową i statystyką jednostek powierzających ich prowadzenie w drodze porozumienia z urzędem,

8. prowadzenie spraw organizacyjnych i administracyjnych jednostek powierzających ich prowadzenie w drodze porozumienia z urzędem,

9. naliczanie płac, odprowadzanie składek ZUS i podatków pracowników oświaty i ustalanie im  kapitału początkowe

10.  prowadzenie monitoringu realizacji zadań jednostek  pod względem wykorzystania środków finansowych,

11. przygotowanie wspólnie z dyrektorami jednostek  planów finansowych oraz zmian w planach finansowych,

12. analiza wykonania planów finansowych i przedstawienie ich wyników dyrektorom jednostek,

13. prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej zgodnie z wymogami ustawy z 29 września 2009 r. o rachunkowości z późn. zm., odrębnie dla każdej jednostki,

14. sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych oraz sprawozdań opisowych z wykonania budżetu, i przedkładanie ich do podpisu dyrektorom jednostek,

15. inwentaryzacja sald kont aktywów i pasywów oraz rozliczanie inwentaryzacji prowadzonych jednostek,

16. prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych poszczególnych jednostek,

17. sporządzanie deklaracji miesięcznych do ZUS oraz w razie potrzeby korekt tych deklaracji oraz deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych zgodnie
z obowiązującymi przepisami,

18. rozliczanie realizacji projektów oświatowych realizowanych ze środków zewnętrznych (unijnych, państwowych i innych),

19. realizacja wypłat związanych z udzieleniem pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów kształcących się w placówkach oświatowych, dla których gmina Unisław jest organem prowadzącym, przyznawanej w formie stypendium szkolnego lub zasiłku szkolnego,

20. zapewnienie obsługi finansowo-księgowej jednostek,

21. zarządzanie środkami pieniężnymi będącymi w dyspozycji oraz sporządzanie przelewów tych środków,

22. dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

23. windykacja należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłata zobowiązań.

24. współdziałanie z bankami, urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (zwanym dalej ZUS) i innymi urzędami,

25. obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych poszczególnych
jednostek,

26. rozliczanie wpłat,

27. archiwizowanie dokumentów finansowych.

metryczka


Wytworzył: Wójt Gminy Unisław (24 sierpnia 2016)
Opublikował: Sławomir Gołębiewski (24 sierpnia 2016, 10:07:46)

Ostatnia zmiana: Sławomir Gołębiewski (24 sierpnia 2016, 10:17:37)
Zmieniono: Korekta opisu.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1472