Charakterystyka samodzielnych stanowisk pracy
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych:1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) ochrona systemów i sieci informatycznych,
3) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
_____________________________________________________________________
Pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów alkoholowych:
1) prowadzenie spraw biurowych związanych z działalnością Gminnej Komisji profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
2) opracowywanie gminnego programu profilaktyki alkoholowej i realizacja tego programu,
3) opracowywanie i przedstawianie Radzie Gminy rocznego sprawozdania z realizacji gminnego
programu profilaktyki alkoholowej,
4) organizowanie konkursów na zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych oraz narkomanii,
5) nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji zadań powierzonych w ramach konkursów,
6) sprawozdawczość.
_____________________________________________________________________
Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego:
1. W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
1) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny
osób,
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego oraz dokonywanie w
nich dodatkowych wzmianek i przypisów,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z
przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
6) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
7) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
8) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa ze skróconym terminem wyczekiwania,
9) wydawanie decyzji o sprostowaniu oczywistego błędu pisarskiego w sporządzonym akcie stanu
cywilnego,
10) wydawanie decyzji o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego,
11) wydawanie decyzji o unieważnieniu jednego z dwóch aktów stanu cywilnego stwierdzającego
to samo zdarzenie.
12) odtwarzanie treści aktu stanu cywilnego w razie zaginięcia lub zniszczenia księgi,
13) odtworzenie i transkrypcja aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
14) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za
granicą,
15) prowadzenie skorowidzów alfabetycznych aktów stanu cywilnego,
16) zapewnienie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego obywateli,
17) przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego
przed zawarciem małżeństwa,
18) przyjmowanie oświadczenia o uznaniu ojcostwa i o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
19) administracyjna zmiana imion i nazwisk,
20) współpraca z komórkami ewidencji ludności, urzędami stanu cywilnego, placówkami
konsularnymi, organami wojskowymi,
21) sporządzanie testamentów,
22) prowadzenie statystyki USC,
23) przygotowywanie wniosków i występowanie o odznaczenia dla małżonków
24) sporządzanie wykazu osób zmarłych na potrzeby urzędu skarbowego.
2. W zakresie ewidencja ludności:
1) udzielanie informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości, oraz innym
instytucjom i osobom, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych,
2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, zgłoszeń wymeldowań z
pobytu stałego i czasowego oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
3) prowadzenie i aktualizacja rejestru stałych mieszkańców, oraz rejestru pobytów czasowych,
4) prowadzenie rejestru pobytów czasowych cudzoziemców,
5) przekazywanie do WKU zawiadomień o zmianach miejsca pobytu osób podlegających
powszechnemu obowiązkowi wojskowemu,
6) wydawanie poświadczeń zameldowań,
7) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
8) współpraca z komórkami ewidencji ludności na terenie kraju (wezwania o KOM-y, koperty
osobowe, zawiadomienia o pobytach czasowych, o wymeldowaniach),
9) sporządzanie wykazów mieszkańców na potrzeby szkolnictwa, służby zdrowia, organów
wojskowych i policji,
10) prowadzenie dokumentacji i wydawanie dowodów osobistych,
11) wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość,
12) przygotowywanie list wyborów, sporządzanie kwartalnych sprawozdań do Biura Wyborczego,
13) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
14) współpraca z sądami i kuratorami,
15) prace związane z przygotowywaniem i przeprowadzeniem spisów powszechnej ludności,
16) rejestrowanie i przekazywanie zmian zaszłych w ewidencji ludności do Wojewódzkiego
Ośrodka Informatyki w Bydgoszczy-raz na tydzień dyskietka.
3. W zakresie spraw wojskowych:
1) prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej,
2) prowadzenie wykazu osób uchylających się od obowiązku służby wojskowej,
3) poszukiwania przedpoborowych , którzy nie zgłosili się do kwalifikacji wojskowej,
4) wydawanie decyzji o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela rodziny,
5) przygotowywanie wniosków o wypłatę świadczeń rekompensujących dla żołnierzy rezerwy z
tytułu odbycia ćwiczeń wojskowych.
metryczka
Wytworzył: - (2 maja 2011)
Opublikował: Sławomir Gołębiewski (2 maja 2011, 11:30:01)
Ostatnia zmiana: Sławomir Gołębiewski (2 sierpnia 2011, 08:56:02)
Zmieniono: Korekta szaty graficznej
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5305